AH poging 8!

11 september zag ik in mijn AH dat alleen gezouten noten in de aanbieding waren. Je kunt echter beter ongezouten noten eten. Omdat een partij als AH groot is en dus invloed heeft op het voedingspatroon in Nederland stuurde ik deze tweet met de vraag wie dit bedenkt. Ik kreeg een grappige tweet terug maar ook naar herhaaldelijk vragen geen antwoord. Ik stelde deze vraag niet voor mezelf, maar om AH te stimuleren wat slimmer na te denken over hun aanbiedingen.

Liever een antwoord dan een grap

Ik heb al vaker gemerkt dat als je een vraag stelt aan AH via sociale media ze slecht kunnen onderscheiden wanneer je wel leuk kunt doen en wanneer niet. In dit geval was hun eerste lollige reactie best passend. Maar achteraf gezien storend omdat ze nooit meer een antwoord hebben gegeven terwijl ik daar daarna nog twee keer per twitter om vroeg.

 

Raar antwoord

Omdat dit spoor duidelijk dood liep belde ik klantenservice inmiddels al wel wat geïrriteerd dat het zo ingewikkeld was om een antwoord te krijgen op een redelijk simpele vraag. Weer vertelde ik het verhaal. Het antwoord dat ik per mail ontving was dat ze ongezouten noten ook altijd in de aanbieding waren. Dat was niet het geval tenzij mijn eigen (super fijne) AH alle bonuskaartjes voor de ongezouten noten heeft verstopt of weggegooid. Dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Poging 5

Ik belde weer en vertelde weer mijn verhaal. Dat was mijn 5e poging. Ik ontving als reactie een mail aan mijnheer Oerlemans met dat ik de datum door moest geven van de aanbieding omdat de verantwoordelijke afdeling anders geen antwoord wilde geven. Wederom belde ik, nu om te melden dat dat niet belangrijk was omdat het me om het principe ging. Ik voelde de machteloosheid van de zeer behulpzame medewerker van klantenservice.

Poging 7

Ik stuurde nog maar eens een tweet (poging 7) waarop ze vroegen of ik het probleem nog eens uit wilde leggen. Nee dus, 6 keer is best genoeg lijkt me. Ik gaf wel mijn telefoonnummer afgelopen vrijdag maar ze hebben niet gebeld.

Wat gaat hier allemaal fout? Ongeveer alles!

  • een vreemde besluit om alleen gezouten noten goedkoper te verkopen
  • medewerkers van sociale media die meer bezig zijn met grappig doen dan antwoorden geven
  • medewerkers van klantenservice die niet gefaciliteerd worden door hun ‘belangrijke’ collega’s

‘Belangrijke’ mensen: als jullie iets minder ‘belangrijk’ doen dan kost het je collega’s veel minder onnodige tijd en mij irritatie. Bovendien hoef je daarna geen communicatiebudget te besteden om mij weer vrolijker te maken.

Krijg ik nog een antwoord?

Ik wil eigenlijk nog steeds best graag een antwoord. Nee, het gaat me niet per se om het antwoord, maar waar het me wel om gaat is dat er voortaan wordt nagedacht dat het niet zo slim is om alleen gezouten noten goedkoper aan te bieden. Wie weet was daarvoor een reden, maar die is niet duidelijk geworden.

PS

Jammer dat dit stuk nodig is maar 7 pogingen is toch best veel?